close

Yesterday Yes a day


Yesterday Yes a day
music and lyric:Serge Gainsbourg 1978

Yesterday Yes a day 昨天 這一日
Like any day 如同其他日子
Alone again for every day 日復一日的孤單
Seemed the same sad way 感到同樣的悲傷
To pass the day 度過這天
The sun went down without me 太陽無視我 依然落下
Suddenly someone else 忽然 有個人
Has touched my shadow 碰觸到我的影子
He said: Hello 他說 : 哈囉

Yesterday Yes a day 昨天 這一日
Like any day 如同其他日子
Alone again for every day 日復一日的孤單
Seemed the same sad way 似乎用同樣悲傷的方式
He tried to say 他試著說
What did you do without me 沒有我 你在做什麼
Why are you crying alone 為何 你一個人哭
On your shadow 在你的陰影中
He said: I know 他說 : 我懂

Yesterday Yes a day 昨日 這一日
Like any day 如同其他日子
Alone again for every day 日復一日的孤單
Seemed the same sad way 感到同樣的悲傷
To pass the day 度過這天
The sun went down without you 太陽無視你 逐漸西沉
Falling me in his arms 落在他臂彎中
I become a shadow 我化作影子
He said: Let's go 他說 : 走吧

Yesterday Yes a day 昨天 這一日
Like any day 如同其他日子
Alone again for every day 日復一日的孤單
Seemed the same sad way 感到同樣的悲傷
To pass the day 度過這天
Living my life without him 我過著沒有他的日子
Don't let him go away 別讓他離開
He's found my shadow 他找到了我的影子
Don't let him go 別讓他走

Yesterday Yes a day 昨天 這一天
But today 不同於今天
No I don't care 不 我不關心
If others say 他人的話語
It's the same sad way 這是同樣的悲傷
To pass the day 去度日
Cause they all live without it 因為他們全沒有 " 它 "而活著
Without making love 沒有愛
In the shadows 而活在陰影中
Today i know  今天 我懂了

arrow
arrow
    全站熱搜

    chichiart 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()